Nieuws

Kensington

Het jeugdige Kensington zit ook als Serious Talent  bij de lichting van augustus 2010. Onvervalste indierock.

Kensington
Kensington

Het is altijd prettig een band in een hokje te stoppen. Kensington kun je in het hokje indierock stoppen. Kun je daar wat mee?

Borders

Op 16 juli 2010 heeft de band het debuutalbum Borders helemaal kant en klaar. Geproduceerd door James Kenosha in het Engelse Leeds.  Het album is opgenomen in de studio  van  Nick ‘Peanut’ Baines, de toetsenist van Kaiser Chiefs. De mastering was in handen van een andere Engelsman, John Davis (o.a. U2, Arctic Monkeys en Snow Patrol). Op 17 juli had Kensington een lanceringsfeestje in de Utrechtse Ekko.

Youth

De eerste single is 'Youth' en dat is dan ook meteen het nummer waarmee Kensington Serious Talent is. Het nummer is al eerder op EP uitgebracht en dat heeft de band geen windeieren gelegd. Hierna had de band een platendeal op zak.

Onlangs verzorgde Kensington de voorprogramma’s van zowel Coheed and Cambria als Bombay Bicycle Club.

Er zijn geen gerelateerde nieuwsberichten.

Artists

Reacties (24)
14 apr 2011 9:32 toon
ik wist het, jullie zijn kei goed ga zo door
3 okt 2010 18:38 Keaay
Kensington is echt awesome! Ken Borders al bijna helemaal uit mn hoofd :p
9 sep 2010 16:30 V.
Ik snap niet dat het nog zo lang duurt voordat deze band opgepikt wordt.. Die plaat is echt helemaal geweldig! En dan vind ik Youth nog een van de mindere.. en dat is al een geweldig nummer!
16 aug 2010 21:21 jan
KENSINGTOOOOON GO GO GOOOOO
16 aug 2010 15:13 Tim
Wat een top band, en dat van Nederlandse bodem. Waarom niet op Lowlands? Ik dacht dat lowlands van de upcoming en talented acts was.
Gaat toch iets mis dan. Gelukkig zit 3FM er wel bovenop! Do it!
15 aug 2010 21:04 @kisssmandy
ik kan niet over ze ophouden. ze zijn echt ge-wel-dig
naast ze te promoten/flyeren en ze vaak te gaan zien wouden
wij in de chat nog wat dingen vragen, super dat het lukte
toch jammer dat ze weggingen. maar was zeker geslaagd!
15 aug 2010 20:51 Natas
Wow zelf Live helemaal te gek!!
Wat een band....helemaal met sebastiaan eens een van de beste serious talents ooit!
We willen meer horen van kensington 3fm!
15 aug 2010 20:44 sebastiaan
fantastische band! een van de beste serious talents ooit!
15 aug 2010 20:35 Anita
Geweldige band en fijne muziek om naar te luisteren.
Toppie! :)
15 aug 2010 20:20 kisssmandy
SUPPPPPER performance net
en nog beter dat we ze gewoon kunnen spreken
in de chat zo. twitteren doen ze ook maar nu
krijg je meteen antwoord. super gewoon.
ik ga ze zeker wel achterna touren
15 aug 2010 20:18 Sabine
Kensington is geweldig. Zeker een band waar Nederland trots op mag zijn!
15 aug 2010 20:16 Eline
Ze zijn geweldig! Leuke muziek en leuke jongens! En de hele cd is gewoon geweldig! Net live gehoord en dan zijn ze net zo goed!
15 aug 2010 20:05 Sebas
Heerlijke plaat, topband uit Utrecht!
15 aug 2010 18:52 FAY
Ik was erbij, Ekko de cd releace party van Kensington!
Live zijn ze ook zo onwijs goed, deze band is gewoon te groot voor NL en daarom helemaal met Nelis eens dat ze vaker gedraaid moeten worden op 3fm, en op Lowlands hadden moeten staan.
Nu vol verwachting op de bank aan het luisteren straks komen ze live ;-) ;-)!!Straks rocken in mijn huiskamer...;-)!hihihi, Borders hun album zou iedereen die van Indie rock houd in huis moeten hebben!
15 aug 2010 18:44 C.Nelis
Zeer goede band, een internationaal geluid, deze jongens gaan het zeker maken.
En Nederland moet zo'n band op handen dragen!
Zeker jammer dat ze dit jaar niet op Lowlands staan, want daar horen ze zeker thuis, maar wie weet...
Hun single Youth nu al een mega plaat!3FM jullie zouden ze nog vaker moeten draaien!!
15 aug 2010 18:27 Fanny
Top plaat en een gave clip. Borders het album op en top Brits dit album nu al grijs gedraaid maar krijg er zeker niet genoeg van!!Deze band had zeker dit jaar al op Lowlands moeten staan!!
Leuk interview ook in de Veronica gids van deze week ;-)!!
15 aug 2010 18:13 mandy
Ze zijn supergoed. Ga ze zeker vaak zien dit jaar
en volgend jaar staan ze zeker wel op lowlands.
En nu tweeten ze nog terug, haha. :') houvanhun.
11 aug 2010 15:11 Timo
Vette shit! Ga ze zien in de ekko! :D
8 aug 2010 2:05 kensington
check de clip van youth op
http://www.youtube.com/kensingtonband
4 aug 2010 11:47 Kaatjec
Supervet, volgend jaar op Lowlands!