Nieuws

Hemelse Honderd 2011

Hemelvaartsdag vieren we op 3FM met de Hemelse Honderd: de lijst met de mooiste albums ooit gemaakt. Volgens jullie.

Op 2 juni is het Hemelvaartsdag. Dus tijd voor de 100 meest hemelse (hemelste?) platen: de Hemelse Honderd.

Hemelse Honderd

Op Hemelvaartsdag hoor je de hele lijst en wordt er tussen 09.00 en 19.00 uur van elke plaat uit de Hemelse Honderd een nummer gedraaid. Divine dus. Welke artiest heeft volgens jou de meest engelachtige stem, of het meest goddelijke album gemaakt? Jullie hebben kunnen stemmen op de meest verheven albums en daar rolt dan een mooie lijst uit.

Applaus!

Je wilt natuurlijk weten wat er allemaal in die prachtige lijst staat, dat kan hieronder, maar heb nog éven geduld. Jullie verdienen namelijk eerst een daverend applaus omdat jullie gestemd hebben. We weten namelijk wel hoe moeilijk het is om uit die berg met topalbums een keuze te maken!

De lijst 2011

 

1 PEARL JAM TEN
2 ADELE 21
3 COLDPLAY VIVA LA VIDA
4 RADIOHEAD O.K. COMPUTER
5 NIRVANA NEVERMIND
6 U2 JOSHUA TREE
7 MUMFORD & SONS SIGH NO MORE
8 COLDPLAY A RUSH OF BLOOD TO THE HEAD
9 EDITORS AN END HAS A START
10 MUSE ORIGIN OF SYMMETRY
11 SNOW PATROL EYES OPEN
12 BEATLES SGT PEPPER'S LONELY HEARTS CLUB BAND
13 RED HOT CHILI PEPPERS CALIFORNICATION
14 METALLICA METALLICA (BLACK ALBUM)
15 GREENDAY AMERICAN IDIOT
16 KINGS OF LEON ONLY BY THE NIGHT
17 U2 ACHTUNG BABY
18 PINK FLOYD DARK SIDE OF THE MOON
19 LIVE THROWING COPPER
20 MICHAEL JACKSON THRILLER
21 COLDPLAY PARACHUTES
22 QUEEN A NIGHT AT THE OPERA
23 ARCTIC MONKEYS WHATEVER PEOPLE SAY I AM..
24 OASIS WHAT'S THE STORY MORNING GLORY
25 QUEENS OF THE STONEAGE SONGS FOR THE DEAF
26 DIRE STRAITS BROTHERS IN ARMS
27 KILLERS HOT FUSS
28 NIRVANA UNPLUGGED
29 GUNS 'N' ROSES APPETITE FOR DESTRUCTION
30 MUSE THE RESISTANCE
31 FLEETWOOD MAC RUMOURS
32 WHITE LIES TO LOSE MY LIFE
33 CARO EMERALD DELETED SCENES FROM THE CUTTING ROOM FLOOR
34 QUEEN INNUENDO
35 ELBOW THE SELDOM SEEN KID
36 EAGLES HOTEL CALIFORNIA
37 ADELE 19
38 FOO FIGHTERS ECHOES SILENCE PATIENCE GRACE
39 BRUCE SPRINGSTEEN BORN TO RUN
40 ALANIS MORISSETTE JAGGED LITTLE PILL
41 GO BACK TO THE ZOO BENNY BLISTO
42 R.E.M. AUTOMATIC FOR THE PEOPLE
43 EDDIE VEDDER (OST) INTO THE WILD
44 RAGE AGAINST THE MACHINE RAGE AGAINST THE MACHINE
45 JOHN MAYER CONTINUUM
46 PRODIGY FAT OF THE LAND
47 PAUL SIMON GRACELAND
48 COLDPLAY X&Y
49 PRINCE SIGN OF THE TIMES
50 JEFF BUCKLEY GRACE
51 RED HOT CHILI PEPPERS STADIUM ARCADIUM
52 RADIOHEAD THE BENDS
53 DOORS LA WOMAN
54 KYTEMAN THE HERMIT SESSIONS
55 RAMMSTEIN MUTTER
56 KEANE HOPES AND FEARS
57 ARCADE FIRE THE SUBURBS
58 THE SCRIPT SCIENCE & FAITH
59 FRANZ FERDINAND FRANZ FERDINAND
60 DAFT PUNK DISCOVERY
61 AC/DC BACK IN BLACK
62 PEARL JAM BACKSPACER
63 MARILLION MISPLACED CHILDHOOD
64 SMASHING PUMPKINS MELLON COLLIE AND THE INFINITE SADNESS
65 RED HOT CHILI PEPPERS BLOODSUGARSEXMAGIK
66 PRINCE PURPLE RAIN
67 AMY WINEHOUSE BACK TO BLACK
68 MEAT LOAF BAT OUT OF HELL
69 BLOF UMOJA
70 DE JEUGD VAN TEGENWOORDIG DE LACHENDE DERDE
71 JIMI HENDRIX ELECTRIC LADYLAND
72 FATBOY SLIM YOU'VE COME A LONG WAY BABY
73 DE DIJK NIEMAND IN DE STAD
74 NOVASTAR ALMOST BANGOR
75 ANOUK FOR BITTER OR WORSE
76 AIR MOON SAFARI
77 WHITE STRIPES ELEPHANT
78 BEACH BOYS PET SOUNDS
79 WITHIN TEMPTATION MOTHER EARTH
80 BOB MARLEY LEGEND
81 MOBY PLAY
82 EVANESCENCE FALLEN
83 JACK JOHNSON IN BETWEEN DREAMS
84 LED ZEPPELIN LED ZEPPELIN IV
85 DI-RECT THIS IS WHO WE ARE
86 LENNY KRAVITZ LET LOVE RULE
87 K'S CHOICE COCOON CRASH
88 RACOON ANOTHER DAY
89 MUSE BLACK HOLES AND REVELATIONS
90 STEVIE WONDER SONGS IN THE KEY OF LIFE
91 GUNS 'N' ROSES USE YOUR ILLUSION VOLUME 1 & 2
92 JASON MRAZ WE SING, WE DANCE, WE STEAL THINGS
93 VAMPIRE WEEKEND CONTRA
94 ACDA & DE MUNNIK ACDA & DE MUNNIK
95 KOOKS KONK
96 ROBBIE WILLIAMS SWING WHEN YOU'RE WINNING
97 ROLLING STONES EXILE ON MAIN STREET
98 FAITHLESS REVERENCE
99 COUNTING CROWS AUGUST AND EVERYTHING AFTER
100 GORILLAZ GORILLAZ

 

Van 06.00 uur tot 09.00 uur hoor je the Best of Giel!

Om 09.00 uur is de kick off van de lijst met Domien.

Om 12.00 uur pakt Gerard het hemelse stokje over.

Vanaf 14.00 uur hoor je Paul het lijstje op eigen wijze afwerkt.

En Coen heeft de eer de hoogste albums te behandelen van 16.00 uur tot 19.00 uur.

Michiel behandelt in MetMichiel nog enkele pareltjes in zijn albumspecials.

Reacties (89)
6 jun 2011 8:18 Bob
Helemaal eens met Stijn: Ze draaien het zelfs niet als je het aanvraagt via sms!

Stijn 2 jun 2011 9:36
Jammer dat Radiohead toch op 4 staat, maar veel te weinig op 3fm gedraaid wordt en wanneer het gedraaid wordt, worden alleen de eerste 3 albums gedraaid, terwijl Kid A en In Rainbows (in mijn optiek) minstens zoveel eeuwigheidswaarde hebben als OK Computer of The Bends. Adele op 2.... tsja, als er zoveel Adele gedraaid wordt op de radio krijg je dat. Ik pleit toch om de helft van de airplay van Adele in te ruilen voor Radiohead en zo het 3fm-publiek muzikaal op te voeden
4 jun 2011 23:10 Anique
Een heel rare lijst.Maar typisch voor 3FM de laatste tijd. Ik heb gestemd, maar vind veel van mijn keuzes niet terug. Zou inderdaad alleen maar op albums van meer dan een jaar oud gestemd mogen worden. Vroeger was de Hemelse Honderd een beetje een muzikale opvoeding voor mij en het zou leuk zijn als dat nu nog zo is.

Daarbij zijn heel veel bands van nu erg beïnvloed door veel bands/artiesten uit de jaren 70,80,90 en zelfs daarvoor ;-)
4 jun 2011 0:42 Adri Rovers
21 van Adele op 2? belachelijk(!). Zo goed is zij nou ook weer niet, als het om albums aller tijden gaat. Ik mis sowieso 'Wish you were here' en 'The Wall' van Pink Floyd, en ik weet zeker dat er een heleboel anderen er zo over denkt. Ook dat ''Vienna' van Ultravox er niet in staat is echt zonde. Wel een goede zaak dat Hot fuss het album van the Killers is, die in de lijst staat en dat Graceland van Paul Simon terug is.
3 jun 2011 15:52 eric
deze lijst is natuurlijk niet serieus te nemen. De waan van de dag regeert. De eche topplaten uit de muziekgeschiedenis staan laag of ze staan er niet eens in
Het is slechts een dagje vermaak en nogmaals op een rijtje gezet wat het hele jaar al gedraaid wordt. Hoe kun je nu stellen dat Adele de op 1 na beste plaat aller tjden heeft gemaakt?
Wat mij betreft een volledig overbodig iets deze lijst.
3 jun 2011 12:33 kevin
Goed lijstje vind wel coowl dat eddie vedder - into the wild erin staat.
Pearl jam 1 is dus ook goed.
Mumford and Sons die staan ook lekker hoog dat is ook mooi:D
Mooi lijstje hoor!!
3 jun 2011 10:54 Lisa
yay muse (:
3 jun 2011 0:21 frisk
Adele op 2 is complete onzin!Album wordt gehyped door en op 3FM!Albums uit de 60's en 70's zijn schaars.Zal wel met het luisterpubliek te maken hebben.Topalbums van oa Procol Harum,Moody Blues,Janis Joplin,Uriah Heep,David Bowie, Supertramp,Genesis,Yes,Sex Pistols,The Jam,XTC, World Party eva ontbreken.
2 jun 2011 22:53 Marc Soede
Toch mis ik de vaderlandse geschiedenis: Moontan van Golden Earring
2 jun 2011 21:28 Jan
Waar is David Bowie, Prodigy (jilted generation),Joe Walsh solo (Hotel California=Joe Walsh),Associates( sulk),Nina Hagen,the Who, PIL,Soft Cell,New Musik,Grace Jones,Depeche Mode,e.v.a.
Respect voor pioniers!
2 jun 2011 19:56 roosmarijn reijmer
Vandaag lekker geluisterd naar de Hemelse 100, maar mis je jouw favoriete album in de lijst? Wordt dan lijstduwer in 3voor12Radio vanavond om 22 uur op 3FM! Geef jouw tip voor het album dat volgend jaar zeker OOK in de Hemelse 100 moet staan, omdat het een belangrijk album in de muziekgeschiedenis is, of omdat het album essentieel in jouw leven is... zet je tip hier in de comments, of mail roosmarijn@3fm.nl.
2 jun 2011 19:13 Gruwelman
super nummers:D

zou de playlist van dat wel willen hebben (A)
2 jun 2011 18:43 Bart
Uit heel de lijst en uit wat er gedraaid wordt op 3FM blijkt voor mij toch weer eens te meer dat de playlist in de computer de radio kapot maakt. De laatste tijd op 3FM is echt eenheidsworst geworden, ik kan ze bijna dromen al die liedjes. En dan de Hemelse 100... Mocht je alleen aanklikken wat er bij 3FM in de computer staat? Waar zijn de albumtracks?
2 jun 2011 18:13 Chantal
Hopelijk hebben jullie straks ook tijd om 2 nummers van Ten te draaien. Waaronder Porch?
2 jun 2011 17:56 Anne Goode
'Smokers' zoals papa en ik ons favoriete nummer van Editors noemen. Zowel in Munstergeleen (papa) én Eindhoven(ik) de radio hard aan en tranen van geluk en hele mooie herinneringen krijgen na het horen van 'ons' liedje ( o.a. Pinkpop maar vooral het grandioze optreden in Vorst Nationaal!! )
2 jun 2011 17:55 Cas
Kan je deze lijst later ook nog terugluisteren? Ik heb namelijk bijna alle goeie albums gemist :-( En hoewel ik weet hoe subjectief muzieksmaak is, wil ik toch ook nog even de gelegenheid aangrijpen om te zeggen dat het wel een beetje belachelijk is dat 21 op 2 staat, boven bijvoorbeeld Rumours, OK Computer, Night at the Opera en Nevermind.
2 jun 2011 17:49 Marrit
ga de hele top 20 downloaden, heeft mijn iPod echt nodig!! :S
2 jun 2011 17:36 Vincent
Wat een leuke lijst. De kritiek dat Adele op 2 staat deel ik niet. Ik denk dat dit album uiteindelijk een echte klassieker wordt!
2 jun 2011 17:34 Suzanne
Snap niet waarom er zo gezeurd wordt...Zet gewoon de radio aan, en geniet van de goede muziek die 3FM weer draait. En als je het niks vindt, zet dan de radio uit of op een andere zender. Zo simpel is het. Bederf je humeur (en dat van anderen) niet, dan blijft het voor iedereen leuk...Maar dat is mijn bescheiden mening...
2 jun 2011 17:32 Suzanne
Snap niet waarom er zo gezeurd wordt...Zet gewoon de radio aan, en geniet van de goede muziek die 3FM weer draait. En als je het niks vindt, zet dan de radio uit of op een andere zender. Zo simpel is het. Bederf je humeur (en dat van anderen) niet, dan blijft het voor iedereen leuk...Maar dat is mijn bescheiden mening...
2 jun 2011 17:14 Matthijs
@ Bas
je moet wel naar de lijst kijken voor je wat zegt..
Led Zeppelin en Smashing Pumpkins staan er wel in.
Ik vind Coldplay een goede band en terecht dat ze er vaak in staan
deze lijst is zo samengesteld door luisteraars dus zou iedereen het er ongeveer mee eens moeten zijn

Top lijst!