Nieuws

Waar en hoe kun je naar 3FM luisteren?

Brand in de zendmasten, nieuwe streams. Ontvangst van 3FM is niet altijd vlekkeloos. Daarom hier alle luistermogelijkheden nog eens op een rij.

3FM uit de lucht? Nieuwe streams? Wat de fak?

Wat een zomer: de zendmasten gingen kapot en werden/worden heel traag gerepareerd. En toen bleek, ondanks alle voorbereidingen en tests, dat de nieuwe Icecaststreams (in plaats van Shoutcast) het ook niet naar behoren deden. Daar balen we vreselijk van. Voor wat betreft de zendmast zijn we afhankelijk van andere partijen. Voor wat betreft Shoutcast en Icecast kunnen we gelukkig zelf nog iets doen.

Call Center en website van Publieke Omroep

We doen er alles aan om je op de hoogte te houden. Op de website van de Publieke Omroep volg je de nieuwste ontwikkelingen rondom de slechte FM-ontvangst en de publieke radiostations.
>> Voor de stand van zaken rond de zendmasten: omroep.nl/fm

Alle officiële manieren om naar 3FM te luisteren op een rij:
- - - - - - - - - - - - - -

1. Etherfrequenties

Niet in elk gebied is de zendmast op volle kracht ingesteld. Op welke etherfrequentie bij jou in de buurt zou 3FM moeten zitten?
>> Naar het overzicht van 3FM's kabel- en etherfrequenties

2. Kabelfrequenties

Heb je thuis de kabel? Check hier de frequenties van jouw kabelaar:
>> Check de frequenties of  zoek een kabelaar bij jou in de buurt

3. Via de online radioplayer: www.3fm.nl/luister

4. Via de webcam/social radio: www.3fm.nl/webcam

5. Luisteren via een internetradio of iTunes en Winamp:

Plak deze urls in je internetradio of iTunes of Winamp:
Windows Media - WMA - 160kbps - http://livestreams.omroep.nl/npo/3fm-bb
Windows Media - WMA - 32kbps - http://livestreams.omroep.nl/npo/3fm-sb
Icecast - MP3 - 192kbps - http://icecast.omroep.nl/3fm-bb-mp3
Icecast - MP3 - 96kbps - http://icecast.omroep.nl/3fm-sb-mp3
Icecast - AAC HE1 64kbps - http://icecast.omroep.nl/3fm-bb-aac
Icecast - AAC HE2 32kbps - http://icecast.omroep.nl/3fm-sb-aac

6. iPhone app

Er is een eerste versie van de iPhone app waarmee je kunt kijken en luisteren. Haal 'm uit de appstore (zoek op 3FM) en mis niks.
>> Naar de 3FM app in de appstore

7. Android app

Zoek in de Android Market op '3FM' en je vindt de app. Let op: is een update geweest. Zorg dat je versie 1.57 hebt. Klik in je app of market op update.
>> Naar de 3FM App voor Android

8. Mobiele website: m.3fm.nl

Live kijken via de mobiele website m.3fm.nl. Daar vind je ook het heetste en laatste nieuws, zonder dat je mobieltje verstopt raakt door alle data die binnenstroomt. De pagina is namelijk gemaakt voor je mobieltje.

9. 3FM Radiogadget op je desktop of website

Je kan ook de 3FM radiogadget op je desktop, site of profiel plaatsen, zodat je altijd 3FM binnen handbereik hebt!

 

Waar zit jij? En hoe luister je nu? Let us know!

Reacties (201)
19 jul 2011 18:23 Richard droogendijk
had bijna een nieuwe autoradio gekocht, maar 3fm was net op tijd weer terug.
19 jul 2011 17:25 antoinette
leuk al die apps behalve als je een blackberry hebt zoals ik heb ik er nog geen fuk aan!!!!fdenk ook aan de bbs!!!!!!
19 jul 2011 16:10 Kyra
ik zit in München op het werk en luister gewoon over het internet zoals altijd... geen probleem met de masten dus ;)
19 jul 2011 0:41 E. Versteegt
Hier in Almere is 3fm op de 96.8 ook nog steeds niet optimaal :(. De wekkerradio kan 'm net enigszins ontvangen maar de radio in de badkamer bv. niet. Gelukkig draait wel nog steeds m'n eigen binnenhuis-noodzendertje vanaf dvb-c radio van Glashart Media.
19 jul 2011 0:09 Henk
In Delft is 3FM nauwelijks tot niet te ontvangen.
18 jul 2011 23:58 gerrit bijlsma
gelukig deet 3fm het weer zaterdag op 88.6 anders kon ik via ether niet luisteren naar 3fm op
extrema outdoor
18 jul 2011 17:17 emiel
hier in purmerend is 3fm vanuit lopik nog steeds ruk
je hoort wel iets maar meer storing dan geluid
18 jul 2011 16:33 3FM FAN
Ik ben woonachtig in de omgeving van Drachten, zuid oost Friesland. Ik heb dit nog nooit meegemaakt! Normaal ontvang ik 3FM gewoon op 88.6 vanaf station Hoogersmilde. Ik raak hier zeer onwennig van.

Ik kan al 2 ochtenden niet fatsoenlijk wakker worden met 3FM. Zijn dit dan de ontwenningsverschijnselen van een jarenlange verslaving? Ik ben in ieder geval verslaafd aan radio 3FM. En nu ze niet meer op mijn vertrouwde wekkerradio te ontvangen zijn, ben ik totaal van slag. En ik raak toch slecht gehumeurd! Luisteren via de computer doe ik niet s´morgens vroeg bij het net wakker worden.

Ook valt mij op dat hier in het noorden van het land de zendpiraten en zendamateurs als paddenstoelen uit de grond komen. Ik kan niet eens rustig op de radio rond zoeken, en nu al 10 extra zendpiraten tegen gekomen. Controleren ze daar niet meer op? Sommige bezetten meteen even 3 frequenties waar onder andere 3FM hoort uit te zenden!

3FM: HELP!! HELP de verslaafde en radeloze Friese, Groningse en Drentse 3FM-liefhebbende luisteraar (m/v) die in de auto zitten of in een fabriek werken. Zonder 3FM-vitaminen geen werk. Afgelopen vrijdagmiddag was al een hel op de werkvloer zonder fatsoenlijke muzikale vitaminen!
18 jul 2011 15:36 Sander
Hier in Heemskerk is de ontvangst slecht, 3fm valt iedere seconde weg, zeer irritant als je wilt radio wilt luisteren in de auto. Ik hoop dat beide straalpalen zeer snel weer gaan zenden want ik ben nu genoodzaakt naar een B-zender te luisteren zoals slamfm of 538.....
18 jul 2011 13:54 idk
Verdorie nog steeds geen ontvangst :( . Alle andere radiozenders zijn flut!!
18 jul 2011 10:14 jochem
YES!!!!!! 3fm is weer te ontvangen!!!! :D:D
18 jul 2011 1:44 Alex
96.8 doet het weer! Hopelijk blijven de spullen heel.
18 jul 2011 0:44 Frank
3 FM weer ON-AIR op 96.8 FM!!!!!!!!!!!!!!!
17 jul 2011 23:41 Hans
In Alphen aan den Rijn een mooie mast (PTT-toren) met alleen iets van digitene en straalverbindingen voor telefonie. Kan 3FM daar niet een zendertje huren? De ontvangst hier is zo wie zo niet optimaal.
17 jul 2011 17:35 Jasper
Onair op het moment:
- Noord NL 88,6 laag vermogen
- Oost NL 96,2 100kW
- Limburg 90,9 103,9
- Zeeland 99,8
- Rotterdam 97,1
- Amsterdam 96,5
- Kop van N/H 97,1
- Arnhem 96,5

Lopik 96,8 is uit!
17 jul 2011 11:11 Carola
Helaas nog steeds geen 3fm te horen. Het valt nu wel op waarom 3fm normaal ook niet haar scherp is in Prinsenbeek. SkyRadio zit te dicht tegen de frequentie van 3fm aan. Deze zender komt er nu vaag tussen door op de 96.8 frequentie. Het zou verboden moeten worden. Nu hopen dat dat de zender morgen weer in de lucht is, want zonder 3fm kan ik de nachtdienst echt niet door komen..
17 jul 2011 0:08 Carola
Helaas nog steeds geen 3fm te horen. Het valt nu wel op waarom 3fm normaal ook niet haar scherp is in Prinsenbeek. Radio Veronica zit te dicht tegen de frequentie van 3fm aan. Deze zender komt er nu vaag tussen door op de 96.8 frequentie. Het zou verboden moeten worden. Nu hopen dat dat de zender morgen weer in de lucht is, want zonder 3fm kan ik de nachtdienst echt niet door komen..
16 jul 2011 23:53 etienne
Wat een land Nederland koop een noodpakket voor calamiteiten en luister naar je transisor radio. Als er nu al 1 zendmast uit valt in vredes tijd laat staan in oorlog. Het is schandalig?
16 jul 2011 18:48 Cobaldus
In Zuid-Holland goed te ontvangen op 97,1.
De gebruikelijke frequentie is nog deaud.
16 jul 2011 14:48 Suus
Ahw, balen dat ik geen smartphone heb >.< Dan maar Veronica zeg... 96.8 doet 't idd nog niet. Niet dat het stil is.. Zo'n heeel irritante ruis y'know...