Nieuws

Giels Birdy contest: De acht finalisten

Giel is op zoek naar nachtegaaltjes, vers uit het ei. Celine, Savanna, Judith, Lisa, Melle, Anna, Isabelle en Loren zijn de acht finalisten.

Piepjong en nu al een gouden stemmetje, de vijftienjarige Birdy! Op 28 november was ze bij Giel op bezoek om haar prachtige cover 'Skinny Love' te zingen. En wat gebeurde er vervolgens? Honderden Nederlandse meisjes meldden zich spontaan aan en zeiden: dat kan ik ook! Giel organiseerde vervolgens de Nederlandse Birdy Contest.

De acht finalisten: Giel zoekt Nederlandse Birdy

Acht meisjes schopten het tot de finale van Giels Birdy contest. Lisa, Melle, Anna, Isabelle en Loren gaven in december 2011 een spetterend optreden. En Celine, Savanna en Judith schitterden in januari 2012. De finale was op 12 januari met Anna als de gelukkige winnares.

Celine Bouwens

Savanna

Judith Adema

Lisa van Nes

Melle Berendsen

Anna Verhoeven

Isabelle Hendriks

Loren Geerts

De shortlist en de wildcards op de site van Giel

Check hier een paar opvallende dametjes en ga naar de site van Giel om alles te bekijken en of jezelf of een ander nachtegaaltje in te zenden.

Er zijn geen gerelateerde nieuwsberichten.

Artists

Reacties (52)
20 jan 2012 0:43 casper
ik heb net het origineel van laura janssen signal geluisterd,.. anna is echt geweldig! ze heeft er een fantastische draai aan gegeven!
ik hoop echt dat we meer van haar gaan horen!!!

en ze is nog knap ook! haha

DANKJEWEL ANNA!
13 jan 2012 4:32 Melissa
Loren is sowieso de beste, zij heeft de meest aparte stem van allemaal. Maar Anna en ook Judith kunnen mij raken met hun stem. Eigenlijk zingen ze allemaal prachtig, al ben ik niet zo weg van Savanna.
11 jan 2012 20:11 Ann
Wow, moeilijke keuze! Ik snap alleen niet dat Savanna in de finale zit. Hoe kan zoiets nou gebeuren, tussen al die ontzettend goede zangeressen.

Lisa vind ik erg goed, ze heeft een uitstraling van een muzikant, maar Isabelle, Loren, Anne en Melle vind ik ECHT super!
11 jan 2012 20:11 Ann
Wow, moeilijke keuze! Ik snap alleen niet dat Savanna in de finale zit. Hoe kan zoiets nou gebeuren, tussen al die ontzettend goede zangeressen.

Lisa vind ik erg goed, ze heeft een uitstraling van een muzikant, maar Isabelle, Loren, Anne en Melle vind ik ECHT super!
11 jan 2012 15:54 Hedwige
Anna is de beste! Of komt dat omdat ik vind dat haar moeder zo mooi kan voorlezen?
29 dec 2011 14:48 Floor
Ik vind dat Isabelle het echt heel goed doet! Wat mij betreft de beste.
24 dec 2011 20:56 fleur
hey ik vond anna echt de beste heb nog samen met haar moeten optreden bij onze school afgelopen vrijdag ze was echt heel goed.
22 dec 2011 16:38 Veerle
Pffff de tekst van Isabelle... wowww doet me denken aan me lieve vreindinnetje die helaas is overleden :( maar wat zingt ze het goed... weet precies de goede snaar te raken...
22 dec 2011 10:12 Anne
lisa articuleert niet zo goed en zwakt steeds een beetje af bij het laatste woord van de zin.
Anne zingt heel lekker in het middenstuk, maar hoog en laag wordt iets minder interessant. Klinkt soms een beetje als Krezip.
Isabelle klinkt lekker.
Loren zou ook iets beter kunnen articuleren en zou iets meer kunnen werken aan dynamiek.
20 dec 2011 15:10 Mila
Lisa van Nes is wat mij betreft het beste, we hoeven hier in Nederland niet exact dezelfde al Birdy. Wij maken daar onze eigen versie van!
18 dec 2011 13:45 Romy
ze zijn allemaal fantastisch, ik vind Lisa het leukste.
18 dec 2011 12:43 Lauris
Ze zijn stuk voor stuk onwaarschijnlijk goed, maar Anna en Isabelle hebben mij tot tranen toe geroerd. Leuk dat ik ook die Margriet Eshuijs associatie had bij Isabelle. Alleen vind ik Isabelle nu al veel beter en de song die ze zingt is ook tranentrekkend mooi. Een schot in de roos Giel, nu maar hopen dat deze meiden er plezier in houden en goed begeleid gaan worden.
17 dec 2011 11:55 Claudia
Op mijn lijstje staat Anna Verhoeven op 1. Ze brengt het echt super, en het ziet er ook uit alsof ze er lol in heeft -niet geheel onbelangrijk. Echt een Birdy.
En is Isabella Hendriks is een hele goede 2e, superstem! Het Nederlandse accent hoor je wel goed erdoorheen ;)
16 dec 2011 22:57 Rick
Waarom staat Melle er niet bij?
16 dec 2011 18:10 Lilian Burgmans
Is dit niet lichtelijk hypocriet van Giel Beelen? Contest als TVOH en dergelijk bekritiseert hij ongezouten, maar dan zelf wel een contest organiseren?
16 dec 2011 16:52 N.Boselie
Heerlijk om te horen, Isabelle!
Alles wijst op een grootse toekomst.
15 dec 2011 13:01 Patty
Isabelle is voor mij de winnares! Geweldige stem!
15 dec 2011 8:44 Frank
Waarom doet het liedje van Isabelle en hoe ze het zingt, me denken aan de Scrpions??
14 dec 2011 21:47 marteyn
nee. mensen blijf wakker. Isabelle heeft echt het mooiste gezongen. luister nou maar even goed.

STEM Isabelle!!!!!!!
14 dec 2011 19:49 Alice Rutten
Anna Verhoeven is voor mij de meest indrukwekkende zangeres, erg pakkend gezongen.