Nieuws

The New Shining - Stripped Full Circle is 3FM Album van de Week

Het album Stripped/Full Circle van voormalig 3FM Serious Talent The New Shining is deze week 3FM Album van de Week!

In 2009 werd de band The New Shining uitgeroepen tot 3FM Serious Talent. En sinds die tijd timmeren ze lekker aan de weg. Van 2009 tot 2011 stonden de mannen van The New Shining in het voorprogramma van Golden Earring en in mei 2012 bracht The New Shining een dubbelalbum uit: Stripped/Full Circle. En dat album is deze hele week 3FM Album van de Week.

Luister 3FM Album van de Week Stripped/Full Circle

In 2010 besluit The New Shining een nieuwe weg in te slaan. Twee jaar lang sluit frontman Xander zich bijna letterlijk op in de studio om rustige, gestripte songs te schrijven. Een periode die hij zelf heftig noemt, omdat hij zoveel met zichzelf geconfronteerd wordt bij het graven naar teksten.

De songs zorgen voor de intense plaat Stripped. Toch kan de band haar hardere kant niet achter zich laten, dus besluiten Xander en zijn bandgenoten de teksten van Stripped ook op hardere muziek te zetten. Dit album wordt Full Circle gedoopt.

Reacties (25)
13 jul 2012 19:47 Henny
Ik heb een vriendin op bezoek die dit album mee bracht als kadootje, en ik ben erg heel erg blij mee. Heerlijk lang luistergenot!
13 jul 2012 17:11 denaat
wat een goeie cd...eindelijk weer iets om naar te luisteren.....mooie teksten....een dubbel cd met 2 mooie schijfjes...waar voor je geld ..zeker
13 jul 2012 0:52 Djen
Heel mooi album! Kan niet kiezen welke van de twee schijfjes beter is: elektrisch is heel scherp en komt goed binnen, maar akoestisch kan ik ook heel goed luisteren in dit geval zonder verveling!
12 jul 2012 23:27 Annet
Helemaal TOP dit album! ...can't make up my mind ....is mijn favoriet!
12 jul 2012 23:06 Durkje
Heb dit album al een paar weken in m'n bezit en ik moet zeggen dat er werkelijk niet 1 "iets minder" nummer op staat! Heerlijk om in de auto naar te luisteren, op het werk, lekker op de achtergrond.. whatever! Heerlijk gewoon! Zowel Full Circle als Stripped. Allebei geweldig. Echte aanrader!
12 jul 2012 16:49 Siebren
Beste mensen van 3FM: kunnen jullie er nog een weekje Album van de Week aan vastplakken voor The New Shinging? Dit klinkt allemaal namelijk èrg lekker!
12 jul 2012 15:45 Jasper
vette plaat mannen!!!
12 jul 2012 12:38 Susanne
Ik vind het echt een super album. Can't make up my mind mag idd megahit worden!
12 jul 2012 9:58 nicolas
dit klinkt onwijs lekker!!!!
11 jul 2012 22:05 Samuel
Goed dat deze jongens met dit album zoveel verschillende kanten laten horen, heel slim gedaan. Mooi album!
11 jul 2012 20:17 Martine
Wat een plaat zeg! Everything Changes en When We Collide zijn mijn favorieten, en de stem van die gozer is meer dan prettig!
11 jul 2012 16:19 Sylvia
Van mij mogen ze hier nog een extra weekje "album van de week" aan vast knopen hoor!
11 jul 2012 14:56 D Huisman
te gekke band en super cd, ik heb hem al 3 weken in huis, wel jammer dat ze overdag weinig worden gedraaid , ik zag ze op de lijst vooral in de nacht. die singel msg van mij megahit worden
11 jul 2012 14:07 Dick schonebeek
Can't make up my mind kan een evergreen worden ... zo goed
10 jul 2012 18:05 johanna
die singel is gaaf... mooie stem hoop dat hij megahit wordt hier op 3 fm
10 jul 2012 13:49 Elisa
mooie muziek en een hele mooie stem van die naks ofzo...
10 jul 2012 9:14 Klaas Brinken
Top!! Deze band wil ik wel ook eens live horen!
10 jul 2012 9:11 Saskia
leuke plaat????? Het hele album, is suuupppperrr!!!!!!! Maar "Burning down love", en "Close to home" zijn voor mij de toppers.
9 jul 2012 22:31 Sidney de Vente
zo hey da's nog eens goeie muziek van eigen bodem, die cd ga ik gelijk kopen!
9 jul 2012 19:38 Marloes ten Kate
Ik vond Breaking The Spell al een mooi nummer, maar nu ik het hele album gehoord heb ben ik helemaal om!