Nieuws

3FM Presents: Eddie Vedder in Carré

Pearl Jam-frontman Eddie Vedder trapte zijn eerste Europese solo tour af in Amsterdam. Was jij erbij?

Fotograaf: Ben Houdijk
Fotograaf: Ben Houdijk

Eddie Vedder trapte woensdagavond zijn Europese solo tour af in Carré in Amsterdam. Donderdagavond gaat hij voor de tweede keer het Koninklijke Theater aan de Amstel betoveren.

Eddie Vedder en Pearl Jam

Eddie Vedder tourde in juni en juli met zijn band Pearl Jam door Europa. Samen stonden ze onder andere op 26 juni in het Ziggo Dome in Amsterdam en speelden ze een paar dagen later op het Belgische Rock Werchter Festival. Maar frontman Eddie heeft ook een aantal solo optredens in Europa.

Solotour Eddie Vedder

Eddie begint zijn korte solotour in Amsterdam. Hij staat twee dagen achter elkaar, op woensdag 25 en donderdag 26 juli in Theater Carré. Daarna speelt hij nog twee soloshows in de UK en hij eindigt zijn tour begin augustus op het Sudoeste Festival in Portugal.

Ukelele Songs

Het is voor het eerst dat Eddie solo door Europa tourt. Hij deed het eerder al in Noord-Amerika, naar aanleiding van zijn eerste volledige soloalbum en soundtrack bij de gelijknamige film Into The Wild. De nieuwe soloshows van Eddie zijn ter ondersteuning van zijn tweede album Ukelele Songs; een verzameling van originele liedjes en covers uitgevoerd door Vedder op ukulele.

In 3VOOR12RADIO werd nagepraat over het optreden met een van de bezoekers:

Foto's van Eddie Vedder in Carré

3FM stuurde huisfotograaf Ben Houdijk naar Carré voor een fotoreeks:

Was je erbij of ga je donderdagavond? Laat hieronder weten hoe het was.

Reacties (10)
14 aug 2012 11:20 Daan
De twee mooiste avonden van m'n leven: tjek www.thehothangironcom
28 jul 2012 14:03 charity
Ik leef nog steeds in een roes..We zaten op rij 4...het voelt aan als Once in a Lifetime....ik ben zo blij dat ik dit heb mee mogen maken (a dream came true)
28 jul 2012 14:01 charity
?? is natuurlijk hartje hartje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
28 jul 2012 14:00 charity
Leef nog steeds in een roes...idd. dit concert voel aan als Once in a Lifetime...blij dat ik dit mee heb mogen maken ??
27 jul 2012 0:50 Jelle V
Net thuis van een fantastisch ontroerende avond. We hadden het geluk dat we op rij vier zaten, ik kreeg de indruk dat het een huiskamer optreden was van meneer Vedder himself. Het geluid in Carré was dan ook schitterend in combinatie met de stem van Eddie Vedder. Het maakt niet uit of je bovenin de zaal zat of op rij 1, zo dichtbij komt het nooit meer. Legendarisch, en met zoveel respect en met veel humor naar het publiek. Thanks agian Eddie.
26 jul 2012 13:41 Lenny
Volgens mij zat HansD naast mij! Sorry maar soms vraag ik me af wat sommige mensen daar doen.. als je geen fan bent, blijf dan weg.
26 jul 2012 12:26 Joyce
Ja ik was er bij dankzij #3FM.
Nogmaals ontzettend bedankt voor de kaarten die ik bij jullie gewonnen heb.
Het concert van Eddie was groter dan mijn verwachtingen aankonden. Ik krijg de lach niet meer van mijn gezicht de aankomende tijd.
Geen woorden kunnen beschrijven hoe geweldig ik het vond.
Ik zal het nooooiiit meer vergeten!
26 jul 2012 11:45 Ron
geweldig mooi concert. Eddie heeft het helemaal waar gemaakt en de zaal plat gespeeld. heel veel emotie laten zien en horen. echt geweldig.
26 jul 2012 11:13 HansD
Zooo heerlijk geslapen,,,nee, zonder gekheid. Vond het allemaal wat te soft. Geen indruk achtergelaten op me
26 jul 2012 10:24 Bas
Wat een legendarisch optreden was dit zeg... Rustig begin met Ukelele songs en daarna de power wat opvoeren met akoestisch afgewisseld met elektrische gitaar en zelfs een mandoline om hits van Into the Wild te spelen en mooie covers van o.a. The Boss en the Beatles. Uiteraard waren de PJ ''covers'' van ongekend hoog niveau. Leuke interactie met het publiek, echt echt echt de moeite waard!