Nieuws

Comic Sans Dag op 5 juli 2013

Het is tijd om je tekstverwerker of mailprogramma even te laten schrikken. Coen en Sander vieren Comic Sans Dag op 5 juli!

Times New Roman? F*ck that! Arial? Doe effe normaal joh! Er is maar één geijkt lettertype dat de tand des tijds tergt en dat is Comic Sans MS. Coen en Sander smullen van dit potsierlijke, kolderieke font en vieren al enkele jaren het bestaan ervan met Comic Sans Dag.

Comic Sans Dag op 5 juli 2013

Dit jaar valt Comic Sans Dag op 5 juli. Die dag stuur je al je mails, print je al je verslagen en sticker je al je adresetiketten in dit illustere lettertype. Heb je nog andere handige toepassingen voor Comic Sans, dan horen Coen en Sander dat graag van je.

Laat weten wat jij met Comic Sans gaat doen op 5 juli en wie weet steunen Coen en Sander jouw initiatief.

Comic Sans Horror

Comic Sans op een grafsteen? Of een Comic Sans-tattoo? Dat kan toch zeker niet?!? Jawel hoor!

>> Zo kun je Comic Sans ook gebruiken

Plaats deze Comic Sans banner op jouw site

Draag je de actie en het lettertype ook een warm hart toe? Plaats dan onderstaande ultramoderne banner op jouw site!.

Copy-paste dit plaatje, of plak onderstaande code in je site:

Reacties (23)
8 okt 2013 9:10 Daniel
I don't think he can dethrone BYOB (forums.somethingawful.com/forumdisplay.php?forumid=48) as the best usage of comic sans.Yet again, I don't think the words best usage take on their usual meianng when applied to comic sans.
5 jul 2013 17:20 Maria
Ik moet al de hele dag denken aan iemand die ik ken die zichzelf waanzinnig creatief vind en me ooit haar geheime succeslettertype vertelde. 1x raden is genoeg... Haar overige creativiteit was trouwens navenant.
5 jul 2013 17:06 Ben Peeters
Haha, dit is een lettertype dat vroeger (voor de vakantie) vaak op school werd gebruikt. Vandaar dat ik er slechte herinneringen aan heb. Maar nu de gehele 3FM site in dit lettertype staat, kan ik wel zeggen; Yeah, i like it ;)
5 jul 2013 16:33 Anja Henselmans
Hoi mannen! Ik plaats rouwadvertenties in de regionale dagbladen. Helaas krijg ik ze hier niet zo ver om de advertenties in comic sans op te maken.. Flauw hè? Groetjes Anja
5 jul 2013 15:29 Lynn Ruisendaal-Bosch
het is niet het mijn hele blog maar vandaag is hij wel in comic sans
5 jul 2013 15:06 jantjekonnooitlezen
sleep de link naar je favorieten/bladwijzer.
http://www.sanscomic.nl/
lukt het niet direct ? blijf proberen !
5 jul 2013 14:47 jantjekonnooitlezen
Toen ik het comic sans font ontdekte, was dat onmiddellijk mijn persoonlijke favoriet.
Volgens mij lijkt het veel op "dislexie"-fonts die de laatste jaren ontwikkeld zijn.
Duidelijk is me nu wel, dat iedereen kennelijk een heel eigen beleving heeft bij een font.
Kun je geen boek lezen, probeer het eens in comic sans..... misschien lukt het je dan ook wel....
5 jul 2013 13:55 Bertus
Huilen dit. De stijl van een font moet passen bij de toon van de tekst. Comic Sans is dan ook ontworpen voor een kinderspel. Meer over de ontstaansgeschiedenis en het misbruik ervan:
https://en.wikipedia.org/wiki/Comic_Sans

Huisarts, u moet zich schamen. KLM ook trouwens.
5 jul 2013 13:51 Bertus
Huilen dit. De stijl van een font moet passen bij de toon van de tekst. Comic Sans is dan ook ontworpen voor een kinderspel. Meer over de ontstaansgeschiedenis en het misbruik ervan:
http://en.wikipedia.org/wiki/Comic_Sans

Huisarts, u moet zich schamen. KLM ook trouwens.
5 jul 2013 13:51 Michael en Bart
We maakten een Comic Sans -dag-mix, vol met belangrijke adviezen over het wel of niet gebruiken van... Comic Sans!
https://soundcloud.com/wcsounds/dans-comic-sans
5 jul 2013 13:45 Esmeralda
Ik werk ook altijd met comic sans!
Maakt de emails toch wat leuker al zeg ik het zelf!
ga zo door :-)

Groetjes,
Esmeralda
5 jul 2013 13:24 Lisa
Vandaag is mijn scriptie deadline, zal ik 'm dan maar in lettertype Comic Sans inleveren?
5 jul 2013 12:32 Marieke
Hah, ik maak zelf ook een taalfout... Maarja, ik heb ook geen commentaar op comic sans!
5 jul 2013 12:29 Bertine Kauffman
O wat goed! Tenenkrommend de mensen die hun geboortekaartjes gedrukt wilden hebben in de Comic sans. Moet zeggen dat het gelukkig bijna niet meer voor komt, maar 5 jaar geleden werd dat verzoekje wekelijks ingediend bij ons. Ik smokkelde dan vaak, met lettertypes die er wat op leken, maar NIET de Comic sans waren, haha...
5 jul 2013 12:23 Marieke
@ Arthur, ik vind het belangrijker dat mensen fatsoenlijk Nederlands schrijven en het dus niet over "hun zelf" te hebben. Zeker voordat ze commentaar op een lettertype hebben!
5 jul 2013 11:34 Jacob Post
Ook KLM doet weer mee ;)
5 jul 2013 11:33 Jacob Post
Ook KLM doet mee!
5 jul 2013 11:30 Paul
@Arthur, Comic Sans is een van de beste fonts ooit. Het is duidelijk en goed leesbaar en dat is uiteindelijk de hele functie van een font.

Voor sommige bedrijven werkt het perfect.

Toegegeven, het ziet er niet zakelijk uit, maar om het tot stripboeken te beperken gaat wat te ver. Ik denk dat het voor een huisarts prima kan.
5 jul 2013 11:30 Marleen Hoftijzer
geniaal dit!
5 jul 2013 11:22 Arthur
Degene die in hun dagelijkse werk Comic Sans gebruiken nemen hun zelf en het bedrijf niet serieus. Het is een leuk lettertype voor een strip o.i.d.. NIET VOOR OP HET WERK!

En nee mevrouw de huisarts, dat kan echt niet!